Wednesday, August 4, 2010

အျမတ္ဆုံးရတနာ (အပုိင္း-၃)


အျမတ္ဆုံးရတနာ (အပုိင္း-၃)
ဘိကၡဴရတနာ၊ ဘိကၡဴနီရတနာတုိ႕တြင္ ဘိကၡဴရတနာသည္သာ အျမတ္ဆုံးျဖစ္ရျခင္းကုိ ေလ့လာျပီး၍ ယခုအခါ ျမင့္ျမတ္ေသာ ၆။ ဘိကၡဴရတနာကုိ ေလ့လာေသာအခါတြင္လည္း ၆း၁။ ကိေလသာကုန္ခမ္းျပီးေသာ ရဟန္းေတာ္ႏွင့္ ၆း၂။ ကိေလသာ မကုန္ေသးေသာ ရဟန္းေတာ္ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးထြက္လာျပန္သည္။
 ဤေနရာ၌ ကိေလသာကုန္ျခင္း၊ မကုန္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေ၀ါဟာရအေခၚသည္ မ်ားစြာရွိေပသည္။ “ကိေလသာ“ဟူသည္မွာ ေလာဘ-လုိခ်င္မႈစသည့္၊ ေဒါသ-စိတ္ဆုိးမႈစသည့္ မေကာင္းေသာ စိတ္အမူအယာမ်ားကုိ ေခၚဆုိပါသည္။ ထုိစိတ္ဆုိးစိတ္ယုတ္မ်ား မရွိေတာ့ေသာပုဂၢိဳလ္ကုိ ကိေလသာကုန္ခမ္းေနသူ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ “ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္“ဟု ေခၚဆုိသည္။ သုိ႔မဟုတ္ “အရိယာပုဂၢိဳလ္“ဟုလည္း ေခၚဆုိသည္။ လူပုဂၢိဳလ္ကုိ “အနရိယ“ဟု ေခၚရသည္။ ကိေလသာကုန္ျပီးေသာ လူပုဂၢိဳလ္ဆုိတာ မရွိေသာေၾကာင့္ အရိယာပုဂၢိဳလ္“ဟုေျပာလွ်င္ ကိေလသာကုန္ျပီးေသာရဟန္းေတာ္ဟု မွတ္ယူရေပသည္။ ထုိျပင္ သကၡပုဂၢိဳလ္-သိကၡာသုံးပါက်င့္ဆဲ၊ သိကၡိတပုဂၢိဳလ္-သိကၡာသုံးပါးက်င့္ျပီးပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ ဘိကၡဴရတနာကုိ ေလ့လာရာ၌ မွတ္သားထားသင့္သည္။ သကၡ-က်င့္ဆဲပုဂၢဳိလ္ဆုိသည္မွာ အဓိသီလ၊ အဓိစိတၱ၊ ႏွင့္ အဓိပညဟုဆုိအပ္ေသာ သိကၡာသုံးပါးလုံးကုိ က်င့္ေနဆဲျဖစ္ေသာ ပုထုဇဥ္ရဟန္း၊ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္၊ သုိ႕၊ သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္တုိ႕တြင္ တစ္ပါးပါးျဖစ္သည္။ သိကၡိတပုဂၢိဳလ္ဆုိသည္မွာ သိကၡာသုံးပါးလုံး က်င့္သုံးျပီး၍ က်င့္စရာမလုိေတာ့ေသာ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္ရဟန္းပုဂၢိဳလ္ဆုိသည္မွာ ကိေလသာမ်ား မကုန္ခမ္းေသးသူ၊ သုိ႕မဟုတ္၊ သိကၡာသုံးပါးက်င့္ဆဲပုဂၢိဳလ္မ်ားသာ ျဖစ္ေနရကား ဘိကၡဴရတနာတြင္ ကိေလသာကုန္ခမ္းျပီးေသာ ရဟန္းေတာ္သည္သာ အျမတ္ဆုံးျဖစ္သည္မွာ ထင္ရွားလေပသည္။
ဒါေပသိ ပုထုဇဥ္ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာလည္း ရတနာထုိက္ေသာေၾကာင့္ ရတနာသုံးပါးတြင္ သံဃာအႏြယ္၀င္အျဖစ္ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ရေပသည္။ ပဥၥမသံဃာယနာတင္ မင္းတုန္းမင္းတရားၾကီးသည္ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ အထူးပင္ၾကည္ညိဳအားထား အေလးျပဳေပသည္။ အေၾကာင္းမွာ မင္းတုန္းမင္းၾကီးသည္ ထုိေခတ္က ရဟန္းေတာ္မ်ား ညစာမစားျခင္းႏွင့္ မိန္းမမယူျခင္းကုိ အထူးပင္ ႏွစ္သက္သေဘာက်ေလသည္။ မင္းတုန္းမင္းၾကီးကိုယ္တုိင္းကား ညစာစားသည့္အျပင္ ကာမဂုဏ္၌လည္း အလြန္အက်ဴးလုိက္စား စိတ္အားထက္သန္ရကား ကာမဂုဏ္၏အရသာ အေတြ႕အထိ စြဲမက္ဖြယ္အဖုံဖုံကုိ ေကာင္းေကာင္းနားလည္ေပသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာကား ဤကဲ့သုိ႕ေသာ သုံးေဆာင္ခံစားဘြယ္မ်ားကုိ မခံစားဘဲ ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္း၊ ေအာင့္အီးထိမ္းခ်ဳပ္ႏုိင္ျပီး သာသနာ့တာ၀န္ကုိ ထမ္းရြက္ေနရေပသည္။
တစ္ခ်ိဳ႕ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ား ေျပာၾကသည္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ေအာင့္အီးထိမ္းခ်ဳပ္ထားတာ မ်ားျပားလေသာေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္ရဟန္းေတာ္မ်ား ပ်ံေတာ္မူ၍ မီးသျဂၤဳိဟ္ေသာအခါ “ေဗ်ာင္း၊ ဒုိင္း“ဟူေသာ ေပါက္ကြဲသံၾကီး ၾကားရတတ္သည္-ဟု ေျပာစမတ္ျပဳၾကသည္။ “ေအာင့္လုံးၾကီးေပါက္တာ“ ဟုဆုိၾကသည္။ အမွန္ယူဆရန္မဟုတ္ပါ။  ထုိေၾကာင့္ မင္းတုန္းမင္းၾကီးသည္ ကိေလသာကုန္ခမ္းရဟႏၱာမ်ား မဟုန္သည့္တုိင္ သူမထိမ္းႏုိင္သည္ကုိ ပုထုဇဥ္ရဟန္းေတာ္မ်ားက ထိမ္းသိမ္းႏုိင္ေသာေၾကာင့္ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ အထူးပင္ၾကည္ညိဳေပသည္။
မွန္ေပသည္။ မင္းတုန္းမင္းၾကီး၏ ၾကည့္ညိဳပုံကုိ အတုယူထုိက္လေပသည္။ သာသနာမွာ ဘာသာ၀င္အားလုံး ကုိယ္ထက္သာရင္ ၾကည္ညိဳတတ္ရေပမည္။ ဤသုိ႕လွ်င္ ပုထုဇဥ္အခ်င္းခ်င္း ၾကည္ညိဳတတ္လွ်င္ ရဟႏၱာပုိဂၢိဳလ္ကုိကား အတုိင္းထက္အလြန္ ၾကည္ညိဳသင့္လေပသည္။ ထုိေၾကာင့္  ပုထုဇဥ္ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းစာလွ်င္ ကိေလသာကုန္ခမ္းရဟႏၱာအရွင္ျမတ္မ်ားက အျမတ္ဆုံးရတနာ ျဖစ္ရေပသည္။
ရဟႏၱာရတနာတြင္လည္း ၇း၁။ ရဟႏၱသာ၀ကရတနာႏွင့္ ၇း၂။ ဘုရားရတနာဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ေပၚထြက္လာျပန္ေပသည္။ အရွင္သာရိပုတၱရာကဲ့သုိ႕ေသာ အဂၢသာ၀ကျဖစ္လာဖုိ႕ကား တစ္အသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းၾကာၾကာ ပါရမီမ်ား ျဖည့္က်င့္ရသည္။ ဘုရားျဖစ္လာဖုိ႕ကား ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီေတာ္မ်ား ျဖည့္က်င့္ရေလသည္။
စာဖတ္သူမ်ား သိၾကသည့္အတုိင္း သာ၀ကႏွင့္ ဘုရားရွင္တုိ႕သည္ ဘယ္ေပတံႏွင့္ပဲ တုိင္းတုိင္း မႏႈိင္းယွည္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ဘုရားရွင္က ျမင့္ျမတ္လေပသည္။ သုိ႕ေသာ္လည္း ဤပုိ႕စ္၌ အျမတ္ဆုံးရတနာကုိ ေရြးခ်ယ္ေနျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္ မႏႈိင္းအပ္ေသာ္လည္း ႏႈိင္းယွည္ျပရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ဒါေပသိ စာေရးသူ၏ကံသုံးပါးလုံး၀ယ္ ဘုရားရွင္အေပၚ အေထမဲ့ျမင္ နိမ့္ခ်ေစာ္ကားလုိေသာ ေစတနာကား လုံး၀ မရွိပါေၾကာင္း ရုိးသားစြာ ၀န္ခံပါသည္။
တစ္ဆူေသာဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားကုိ ဘုရားရွင္အဆူဆူတုိ႕ ေျပာျပထုတ္ျပ ေဟာျပေသာ္လည္း ေဟာ၍မကုန္ ေျပာ၍မကုန္ေသာေၾကာင့္ သာ၀ကရဟႏၱာရတနာထက္ ဘုရားတည္းဟူေသာ ရတနာကသာလွ်င္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္ရေပသည္။ “ဘုရားရွင္သည္ ဘုရားတစ္ဆူ၏ ဂုဏ္၊ ေက်းဇူးမ်ားကုိ ရွည္လွ်ားၾကာျမင့္စြာေသာ ကပ္ကမၻာ ၾကားကာလတစ္ေလွ်ာက္ ခ်ီးမြမ္းေနမယ္ဆုိရင္ မည္သည့္တရားစကားမွ်မေဟာၾကားရဘဲ ကပ္ကမၻာၾကီးသာ ကုန္လြန္သြားႏုိင္ရာ၏။ ထုိဘုရားတစ္ဆူ၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကား မကုန္ဆုံးႏုိင္ေပ။ (ပါထိက၀ဂၢ၊ ႒။)
ဘုရားရတနာကသာလွ်င္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္ပုံကုိ ေလ့လာျပီးသည့္ေနာက္  ၈။ ဘုရားရတနာသည္လည္း ၈း၁။ ပေစၥကဗုဒၶဘုရားရတနာႏွင့္ ၈း၂။ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားရတနာ ဟူ၍ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား သိမွတ္ရေလသည္။
ပေစၥဗုဳဒၶါဟူသည္ သီျခားဘုရားရွင္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဘုရားငယ္ဟု အသိမ်ားၾကသည္။ သမၼာသမၺဳဒၶါဘုရားရွင္ကုိ “ဘုရားၾကီး“ဟု ယူဆရေပမည္။ သုိ႕ေသာ္ စာေပက်မ္းဂန္တုိ႕၌ကား ယင္းအသုံး မရွိေပ။ ဘုရားၾကီး၊ ဘုရားငယ္ဟူ၍ ခြဲျခားမႈမရွိေပ။
ပေစၥကဗုဒၶါႏွင့္ပတ္သက္၍ သီလကၡန္-အဘိန၀ဋီကာ၊ သာမညဖလသုတ္အဖြင့္၌ ပေစၥကဗုဒၶါဟူသည္ “ဆရာမရွိ၊ ကုိယ္တုိင္ပင္ ေဗာဓိညဏ္ကုိ ရေတာ္မူေသာ သီးျခားဘုရား“။ဟု ဖြင့္သည္။ ထုိျပင္ ပေစၥကဗုဒၶါသည္ ကုိယ္တုိင္သာသိျပီး၊ သူတစ္ပါးအား မသိေစတတ္။ အတၳရသကုိ သာလွ်င္ ထုိးထြင္းသိျပီး ဓမၼရသကုိ မသိ။ အဆင့္ျမင့္ေလာကုတ္တရားမ်ားအေပၚ ေ၀ဖန္သုံးသပ္ျပီး မေဟာတတ္။ ဥပမာအားျဖင့္ကား ပေစၥကဗုဒၶါတုိ႕၏ တရားကုိ ထုိးထြင္းကာ သိေနျခင္းသည္ ေတြေ၀စြာ အိမ္မက္ထဲမွာ ေ၀၀ါးေနသကဲသုိ႔ ျဖစ္ေနေလသည္။ သုိ႕ေသာ္လည္း တန္ခုိး၊ အဘိညာဥ္၊ သမာပတ္အစြမ္းသတၱိမ်ားကား ျပည့္စုံၾကေပသည္။
ပေစၥကဗုဒၶါဘုရားရွင္တုိ႕သည္ သမၼာသမၺဳဒၶါဘုရားရွင္တုိ႕ မပြင့္ေပၚေသာအခ်ိန္မွသာ ပြင့္သည္။ တပည့္သာ၀က မရွိမူ၍ တစ္ပါးတည္းသီးျခားေနထုိင္ေတာ္မူၾကသည္။ ကုိယ္တုိင္သစၥာေလးပါး တရားေတာ္ကုိ သိျပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ေ၀ေနယ်သတၱ၀ါအမ်ားကုိ ေဟာၾကားျပသဆုံးမရန္ အားထုတ္ေတာ္မမူးၾကေပ။ ကုိယ္တုိင္ကား သစၥာေလးပါးကုိေပမယ့္ သူတစ္ပါးကုိကား သိေစျခင္းငါွ မစြမ္းႏုိင္ေပ။ ပေစၥကဗုဳဒၶါဘုရားရွင္ ျဖစ္ဖုိ႕ကား ႏွစ္အသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္းသာ ပါရမီျဖည့္က်င့္ရပီး သမၼာသမၺဳဒၶါဘုရားရွင္တုိ႕မွာကား ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီေတာ္မ်ား ျဖည့္က်င့္ရေလသည္။
ယခုမ်က္ေမွာက္၀ယ္ ဘုရားရုပ္ပြား၊ ေစတီမ်ားကုိ ဘုရားကုိယ္စား ကုိယ္းကြယ္ရာ၀ယ္ သမၼာသမၺဳဒၶါဘုရားရွင္ကုိ ရည္ညြန္းကုိယ္းကြယ္ေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္ၾကေပသည္။
ထုိေၾကာင့္ ဘုရားရတနာတုိ႕တြင္လည္း သမၼာသမၺဳဒၶါတည္းဟူေသာ ဘုရားရတနာသည္သာလွ်င္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္ရေပသည္။ 
အျမတ္ဆုံးျဖစ္ရာ၊ ဘုရားရတနာအား၊ ယခုေရးသား၊ ပုိ႔စ္တရားျဖင၊့္ ခယပူေဇာ္၊ ၾကည္သဓာျဖင့္၊ ဦးတင္ပါသည္၊ လုိရာေကာင္းက်ိဳး၊ ျပည့္ေစေသာ္၀္။

No comments:

Post a Comment

အားလုံးအတြက္ အဆင္ေျပပါေစ