Saturday, January 8, 2011

ကြ်ႏု္ပ္သိေသာသီရိလကၤာ (အပုိင္း-၅)

အႏုရာဓပုရၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ Tourist sites အားလုံကုိ လည္ပတ္ရန္ ႏွစ္ရက္ျဖင့္ လုံေလာက္ပါသည္။ ယမန္ေန႔ည ၉-နာရီမွာ စာေရးသူတုိ႔အဖြဲ႕ ေဗာဓိပင္ဖူး သြားေရာက္ခဲ့ၾကေသးသည္။ ကြ်ႏု္ပ္ကား ခရီးပန္းသည္ကတစ္ေၾကာင္း၊ ေဗာဓိပင္ကုိလည္း သုံးႀကိမ္းမက ဖူးေၿမာ္ခဲ့ဖူးသည္က တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းမွာက်န္ခဲ့ေပသည္။ အႏုရာဓေက်ာင္းဆရာေတာ္က အားလုံးစီစဥ္ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္၍ အဆင္ေျပစြာ ဖူးခြင့္ရၾကေပလိမ့္မည္ဟု ယုံၾကည္ပါသည္။ ျပဳခဲ့သမွ်ကုသုိလ္အားလုံးကုိ သာဓုေခၚပါ၏။
ယခုအခါ စာေရးသူတုိ႔အဖြဲ႔ အႏုရာဓ၀ယ္ ႏွစ္ညအိပ္ၿပီးျဖစ္၍ အပုိင္း(၁)၌ ေျပာခဲ့သည့္အတုိင္း စြယ္ေတာ္ဖူးရန္အတြက္ ျမတ္ဗုဒၶစြယ္ေတာ္ ကိန္း၀ပ္ရာ ကႏၵီၿမိဳ႕သုိ႔ ခရီးဆက္မည္ ျဖစ္သည္။ အႏုရာဓေက်ာင္း ဆရာေတာ္အား ေက်းဇူးတင္စကားေလွ်ာက္ထားပီး ဒကာ၊ ဒကာမတုိ႔က ၀တၳဳေငြ ေဒၚလာ ၅၀-ဆက္ကပ္ခဲ့သည္။
ကႏၵီၿမိဳ႕သြား လမ္းခရီးတစ္ေလွ်ာက္ ၀င္ေရာက္လည္ပတ္သင့္ေသာ Tourist sites မ်ားကုိလည္း သြားေရာက္ၾကမည္ ျဖစ္သည္။ ညေန ေမွာင္ခါနီးမွ ကႏီၵၿမိဳ႕အေရာက္သြားပီး ကႏၵီၿမိဳ႕၊ စြယ္ေတာ္တုိက္အနီးရွိ ျမန္မာေက်ာင္းမွာ ညအိပ္ကာ မနက္ေစာေစာ နံနက္ဆြမ္းေတာ္ကပ္ခိ်န္မွာ စြယ္ေတာ္ဖူးရန္ စီစဥ္ထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။
ရပ္ေတာ္မူဘုရား (Aukana)။     ။ Aukana or Awukana (အုပ္ကန)ေခၚ ရပ္ေတာ္မူဘုရားသုိ႔ ပထမဆုံး သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကမည္။ အုပ္ကန-ဘုရားသည္ သီရိလကၤာ၌ ရပ္ေတာ္မူဘုရားမ်ားစြားအနက္ အျမင့္ဆုံး၊ အႀကီးဆုံးဟု ဆုိပါသည္။ အျမင့္ေပ ၃၉၊ ပုခုံးအက်ယ္ ၁၀-ေပ ရွိပီး ၾကာရြက္ေအာက္ခံျဖင့္ ေက်ာက္ေတာင္ေက်ာက္သားကုိ ထြင္းထုပူေဇာ္ထားျခင္းျဖစ္ကာ ကမ႓ာ့အံ့ဖြယ္တစ္ပါးပင္ ျဖစ္ေလသည္။
  ေအဒီ ၅-ရာစု၊ ဓာတုေသနမင္းလက္ထက္မွာ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ဟု ေရွးေဟာင္းသုေတသနအရ ယုံၾကည္ရေပသည္။ ထုိ႔ထက္လည္း ေစာျခင္ေစာႏုိင္သည္ဟု ဆုိသည္။ စာေရးသူတို႔အဖြဲ႕သည္ နံနက္ေစာေစာပင္ ရပ္ေတာ္မူဘုရားရွိရာသုိ႔ ေရာက္လာခဲ့သည္။ Tourist sites ျဖစ္၍ ၀င္ခြင့္ေပးေဆာင္ရေလသည္။ ရပ္ေတာ္မူဘုရားကား ေနေရာင္ျခည္ႏုႏုေအာက္ ဖူးေတြ႔ရသည္မွာ ၾကည့္ႏူဖြယ္ရာ အလြန္းေကာင္း၍ စိတ္ကုိၿငိမ္းခ်မ္းေစသည္။ မွန္ေပသည္။ သစ္ရြက္သစ္ခက္ၾကား ထုိးက်လာေသာ နံနက္ခင္း ေနေရာင္ျခည္၏ေအာက္၀ယ္ ေက်ာက္သားပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္သည္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိေနဘိသကဲ့သုိ႔ ထင္ရေပသည္။ ေနေရာင္ျခည္ ျမင့္လာေလေလ ျမတ္ဗုဒၶ၏ပါရမီေတာ္ေၾကာင့္ မ်က္ႏွာေတာ္ၾကည္လင္ သန္႔ရွင္းလာေလေလဟု ခံစားမိေစသည္။ ရပ္ေတာ္မူဘုရား၏လက္ဟန္သည္ မုျဒာႏွစ္မ်ိဳးကုိ ညြန္းျပသည္ဟု ဆုိပါသည္။ လက္ေတာ္ကုိ တစ္ေစာင္းျဖန္႔ထားျခင္း ပုံစံသည္ Asisa Mudra အာသီသမုျဒာ- ေမတၱာေတာ္ျဖန္႔ပုိ႔ေပးျခင္းႏွင့္ တစ္ခုမွာ Abhaya Mudra အဘယမုျဒာ- ေဘးရန္ကင္းျခင္း (သုိ႔) လြတ္ေျမာက္ျခင္းကုိ ရည္ညြန္းေၾကာင္း ဆုိပါသည္။
စာေရးသူတုိ႔ မွတ္တမ္းတင္ ဓာတ္ပုံရုိက္ၾကသည္။ ဓာတ္ပုံရုိက္သည့္အခါ ဘုရားကုိ ေက်ာေပး၍ ဓာတ္ပုံရုိက္ခြင့္ မရွိေပ။ ရုိင္းျပေသာလုပ္ရပ္အျဖစ္ ရႈျမင္ၾကသည္။ တစ္ျခားဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံမွာ ေက်ာေပးကာ ဓာတ္ပုံရုိက္ေသာ္လည္း မတားျမစ္ပါ။ ဘုရားရွိခုိးစဥ္ ထုိင္သည့္အခါမွာလည္း ဘုရားဖက္ ေျခေထာက္ေပး(ေျခဆင္း)ကာ ထုိင္ေလသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔က ဖိနပ္ခြ်တ္သင့္သည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆေသာ ေနရာတုိ႔၌ ဖိနပ္စီးထားေလသည္။ သီရိလကၤာသားတုိ႔ (ရတနာသုံးပါးစသည္) ဘာသာတရားအေပၚ ေလးစားရုိေသးနည္းကား အနည္းငယ္ထူးဆန္းသည္ဟု ထင္ျမင္မိသည္။
ထုိေနာက္ အခ်ိန္လုကာ လည္ပတ္ရသည္မုိ႔ ျမန္ျမန္သုတ္သုတ္ပဲ ျပန္ထြက္လာခဲ့ၾကသည္။ အလွဴခံဌာနေတြ႔ေတာ့ ဒကာႀကီးတုိ႔ စုံတြဲက တည္ေဆာက္ေနဆဲ ေက်ာင္းေတာ္အတြက္ အလွဴေငြ ထည့္ေလသည္။ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္က လဖက္ရည္ၾကမ္းျဖင့္ ဧည့္ခံသည္။
ေပါေရာနရု၀။    ။ ထုိေနာက္ လကၤာဒီပ၏ ဒုတိယေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ေသာ ေပါေရာနရု၀သုိ႔ သြားေရာက္လည္ပတ္ၾကသည္။ ပထမဆုံး ေပါေရာနရု၀နယ္ပယ္အတြင္း၀င္ ဆိဂီရိယနယ္ေျမသုိ႔ သြားေရာက္ၾကသည္။ (http://www.asiaexplorers.com/srilanka/polonnaruwa_travel_guide.htm)
ဆိဂီရိယ Sigiriya။        ။ ဆိဂီရိယဟူသည္ ေက်ာက္တုံး ေက်ာက္ေတာင္ (သုိ႔) နန္းေတာ္ရာတစ္ခု၏ နာမည္ ျဖစ္ေလသည္။ ျခေသၤ့ပုံႏွင့္ တူေသာေၾကာင့္ lion Rock- ျခေသၤ့ေက်ာက္တုံးဟုလည္း ေခၚသည္။
သီရိလကၤာ၌ Unesco၏ ကမၻာ့အေမြအႏွစ္စာရင္း၀င္ ျဖစ္ေသာ ၁။ ကႏၵီၿမိဳ႕ရွိ စြယ္ေတာ္၊ ၂။ ဒမၻဴလရွိ ေရႊေက်ာင္း၊ ၃။ အႏုရာဓပူရၿမိဳ႕ရွိ အေလးအျမတ္ထားေသာ ေနရာ။ ၄။ ေပါေရာနရု၀ ေရွ႕ေဟာင္းၿမိဳ႕ေတာ္ရာ၊ ၅။ ဂေလႅၿမိဳ႕ေဟာင္းႏွင့္ ခံတပ္၊ ၆။ ဆိဂီရိယေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕တုိ႔သည္ ယဥ္ေက်းမႈဆုိင္ရာ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္မ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။ ၇။ ဆင္ဟရဇ သစ္ေတာႏွင့္ ၈။ သီရိလကၤာ၏ ဗဟုိကုန္းျမင့္ေဒသတုိ႔သည္ သဘာ၀ႏွင့္ဆုိင္ရာ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္မ်ား အျဖစ္သတ္မွတ္ၾကသည္။
အထက္ပါ ေဒသမ်ားသည္ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ားအတြက္ အျမဲဖြင့္လွစ္ထားေပသည္။ ဆိဂီရိယသည္ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ားအတြက္ လည္ပတ္စရာေနရာတစ္ခု ျဖစ္ေလသည္။ ဘာသာေရးႏွင့္သက္ဆုိင္ေသာ ေနရာေတာ့ မဟုတ္ေပ။ နန္းေတာ္ရာေဟာင္းတစ္ခု ျဖစ္ေလသည္။ ေတာင္ထိပ္ေပၚမွာ နန္းစုိက္ပီး ရန္သူမင္းကုိ တြန္းလွန္ခုခံႏုိင္ရန္အတြက္ ေတာင္ပတ္ပတ္လည္၌ ၿမိဳ႕ရုိး၊ က်ံဳးစသည္ ကာရန္ထားေလသည္။ ေတာင္ထိပ္နန္းေတာ္အ၀င္ က်ံဳအနီး၌ ျပတုိက္တစ္ခုရွိကာ နန္းတြင္းဥယာဥ္ေတာ္သည္ အေတာ္သာယာလ၍ အပန္းေျဖသေဘာ လည္ပတ္သင့္ေပ၏။ ထုိေၾကာင့္ စာေရးသူတုိ႔အဖြဲ႔မွာ ဘုရားဖူးသန္႔သန္႔ ျဖစ္ျခင္း၊ အသက္ႀကီးေသာ ဒကာ၊ ဒကာမတုိ႔ပါလာ၍ ေတာင္ေပၚမတက္ႏုိင္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ဆိဂီရိယေတာင္ကုိ မတက္ေတာ့ဘဲ ေအာက္ေျခအနီး က်ံဳးနံေဘး၌သာ ဓာတ္ပုံမွတ္တမ္းရုိက္ကာ တစ္ျခားေသာ ေနရာသုိ႔ လည္ပတ္ၾကေလသည္။
(အေသးစိတ္ သိလုိသူမ်ား ေအာက္ပါလင့္အတုိင္း ၾကည့္ၾကေလကုန္။) (http://www.asiaexplorers.com/srilanka/sigiriya.htm)
ဆိဂီရိယမွ ထြက္လာပီးေနာက္ ေပါေရာနရု၀ေခတ္ ပရကၠမဗာဟုမင္း တည္ေဆာက္ထားခဲ့၍ ပရကၠမ သမုျဒာဟု ေခၚဆုိေသာ ေရကန္ႀကီးပတ္လမ္းမွ ကားကုိ အလွ်ားလုိက္ေမာင္းလာပီး ေရကန္ႀကီးအနီးရွိ ေရွးေဟာင္းဗိသုကာဆုိင္ရာျပတုိက္ကုိ ၀င္ေရာက္ေလ့လာၾကသည္။ ႏုိင္ငံျခားသားတစ္ေယာက္အတြက္ အေမရိကန္ ၂၅-ေဒၚလာ ေပးေဆာင္ရေလသည္။ ျပတုိက္မွ ျပန္ထြက္လာပီးေနာက္ ေန႔ဆြမ္းခ်ိန္နီးေနေသာေၾကာင့္ ကားဆရာညြန္ျပေသာ ထမင္းဆုိင္တစ္ခု၌ ေန႔ဆြမ္းဘုန္းေပးၾကသည္။
ထုိမွတစ္ဖန္ Gal Vihara ေဂါ-၀ိဟာရသုိ႔ သြားေရာက္ၾကသည္။ ေဂါ-၀ိဟာရဆီ မေရာက္ခင္ ပရကၠမဗာဟုမင္း၏ ေက်ာက္သားရုပ္ထုကုိ ၾကည့္ခဲ့ရသည္။ ေဂါ-၀ိဟာရသည္ ေက်ာင္းေတာ္ရာျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ေက်ာင္းေဆာင္မ်ား မရွိေတာ့ေပ။ ေရွးေဟာင္းလက္ရာျဖစ္ေသာ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ သုံးဆူသာ က်န္ခဲ့ေလသည္။ 
ရုပ္ပြားေတာ္ သုံးဆူ၏တည္ေနပုံသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု မတူညီေပ။ တစ္ဆူသည္ ထုိင္ေတာ္မူ မုျဒာျဖစ္ပီး၊ တစ္ဆူသည္ ရပ္ေတာ္မူ မုျဒာျဖစ္ကာ ေနာက္ဆုံးတစ္ဆူသည္ ေလွ်ာင္းေတာ္မူတုိ႔ ျဖစ္သည္။ ဘုရားသုံးဆူ၏အေနအထားႏွင့္ ဆုိလုိဟန္ကုိ ပညာရွင္မ်ား အျငင္းပြားၾကရေလသည္။ ထုိတြင္ ရပ္ေတာ္မူ မုျဒာသည္ အထူးဆန္းဆုံး ျဖစ္ေလသည္။ မ်က္လုံးေတာ္အစုံကုိ မွိတ္ထားကာ လက္ေတာ္ပုိက္ထားဟန္ ထုလုပ္ထားသည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ေမတၱာေတာ္ျဖင့္ ေ၀ေနယ်တုိ႔အား (Blessing Posture) ေကာင္းခ်ီေပးဟန္ဟု ယူဆၾကသည္။ ၎ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားသည္ ပရကၠမဗာဟုမင္းလက္ထက္၌ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ပီး သီရိလကၤာ၏ ေက်ာက္ဆက္အႏုပညာဆုိင္ရာ ေရွးအက်ဆုံးဟု ယူဆၾကသည္။
ေလွ်ာင္းေတာ္မူ ရုပ္ပြားေတာ္၏ ေအာက္ဖက္ညာလက္ေတာ္သည္ အနည္းငယ္ ပ်က္စီးေနသည္ကုိ ဖူးေတြ႔ရသည္။ ေပါေရာနရု၀ေခတ္ ပ်က္သုဥ္းပီးေနာက္ လူသူအေစာင့္အေရွာက္ မရွိသည့္အခ်ိန္ ဘာသာျခားတုိ႔က ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကုိ ဖ်က္ဆီးၾကသည္။ ထုိအခါ ေတာထဲမွ ဆင္ေျပာင္ႀကီးမ်ား ထြက္လာပီး ဖ်က္ဆီးသူမ်ားကုိ ႏွင္ထုတ္လုိက္၍ ေနာင္အခါ ေၾကာက္လန္႔ကာ မည္သူမွ်မဖ်က္ဆီး၀ံ့ေတာ့ေခ်-ဟု သီရိလကၤာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးက စာေရးသူအား ရွင္းျပေလသည္။
ေဂါ-၀ိဟာရမွ ထြက္လာပီးေနာက္ ၁၂-ရာစုႏွစ္၊ ပရကၠမဗာဟုမင္း၏ နန္းေတာ္ရာေဟာင္းကုိ သြားေရာက္ေလ့လာၾကသည္။ မင္းနန္းေတာ္္သည္ ဟုိတုန္းက ဘုံခုႏွစ္ဆင့္ျပသာဒ္ (Vijayanta Pasada) ဟူ၍ပင္ မထင္ရေလာက္ေအာင္ အလြန္ပ်က္စီးေနပီ ျဖစ္သည္။ အိႏၵိယျပည္၊ ကလိဂၤတုိင္းမွ ရန္သူမင္းတုိ႔ လာေရာက္တုိက္ခုိက္ကာ မီးေလာင္တုိက္သြင္းခဲ့သည္-ဟု ေဒသခံတစ္ဦးက ရွင္းျပေလသည္။ အထူးျခားဆုံးမွာ ညီလာခံအစည္းေ၀း ခန္းမေဆာင္ ျဖစ္ေပသည္။ ေက်ာက္တုံး၊ ေက်ာက္သားတုိ႔ျဖင့္ ထြင္းထုတည္ေဆာက္ထားပီး ရုပ္လုံးရုပ္ၾကြတုိ႔ျဖင့္ အလြန္လက္ရာ ေျမာက္လေပသည္။

ထုိေနာက္ စာေရးသူတုိ႔သည္ (ဒမိဠွ)ေက်းကုလားတုိ႔ ဖ်က္ဆီးသည့္ေဘးရန္ေၾကာင့္ ကႏၵီၿမိဳ႕သုိ႔ မေျပာင္းေရြ႕ခင္ မူလစြယ္ေတာ္ကိန္း၀ပ္ခဲ့ေသာ ေရွးေဟာင္းစြယ္ေတာ္တုိက္ရွိရာသုိ႔ သြားေရာက္ေလ့လာ ၾကည့္ရႈၾကသည္။ ရန္သူမင္းတုိ႔ ဖ်က္ဆီးခဲ့သည္အတုိင္း အပ်က္အစီးေတြခ်ည္း ျမင္ေတြ႔ရသည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံက အယုဒၶယၿမိဳ႕ေဟာင္းကုိ ျပန္လည္ျမင္ေယာင္မိေပသည္။ အပ်က္ကုိ အပ်က္အတုိင္း ေရွးမူလက္ရာမပ်က္ ထိမ္းသိမ္းထားေသာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား လာေရာက္လည္ပတ္ၾကသျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္၀င္ေငြလည္း မ်ားစြာရေပမည္။ 

 
           အပ်က္အစီးအတုိင္း တည္ရွိေနေသာ Vatadage Circular Relic House စြယ္ေတာ္ထားခဲ့ေသာ တုိက္ခန္း၊ Thuparama Amage House ရုပ္စုံေက်ာင္းေတာ္၊ Lata Mandapa မ႑ပ္၊ ဘုံ ၇-ဆင့္ျပသာဒ္၊ ေဂါေပါတ ေက်ာက္စာ၊ ၀ိဇယဗာဟုမင္းလက္ထက္ ပထမဆုံး စြယ္ေတာ္တုိက္ (၁၁-ရာစုႏွစ္)၊ နိစၥံကမလႅမင္းလက္ထက္ ဒုတိယ စြယ္ေတာ္တုိက္ (၁၂-ရာစုႏွစ္)စေသာ အေဆာက္အဦးတုိ႔ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ သမုိင္းကေပးေသာ သင္ခန္းစာကုိ မ်ားစြားသံေ၀ဂယူပီး ႏွလုံးသားမွာ ဘာသာေသြးေတြ စီးဆင္းေနေအာင္ ေက်ာက္သားတံဆိပ္ရုိက္ႏွိပ္သကဲ့သုိ႔ ျပဳလုပ္ထားသင့္လေပသည္။

အေလာကလုိဏ္ဂူ။       ။ Aluvihara ေခၚ အေလာကလုိဏ္ဂူသည္ မာတေလၿမိဳ႕တြင္ ရွိေလသည္။ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားအတြင္း ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္၀င္စံပီးေနာက္ပုိင္း သဂၤါယနာသမုိင္းတြင္ စတုတၳမွတ္တုိင္၊ စတုတၳသဂၤါယနာတင္ခဲ့ေသာ ေနရာ-ဟု ထင္ရွား အသိမ်ားၾကသည္။

အေလာကလုိဏ္ဂူရွိရာ မာတေလၿမိဳ႕သည္ ကႏၵီ၊ ဒမၻဴလသြားလမ္းေပၚမွာ တည္ရွိသည္။ ေပါေရာနရု၀ၿမိဳ႕မွ အေတာ္ပင္ေ၀းလသည္။ ကႏၵီၿမိဳႏွင့္ကား ၁၇-မုိင္ခန္႔ေ၀းသည္။ ေပါေရာနရု၀ၿမိဳ႕မွေနပီး ကားဆရာသည္ ေတာင္ေပၚလမ္းအတုိင္း ေမာင္းယူလာခဲ့သည္။ လဖက္ခင္းမ်ား၊ ေတာေတာင္ သဘာ၀ရႈခင္းမ်ားကုိ ၾကည့္ရႈခံစားရင္း လုိက္ပါလာခဲ့ရာ မာတေလသုိ႔ ည ၇-ခန္႔ေလာက္ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကသည္။ ေက်ာက္တုံးမဲမဲႀကီးျဖင့္ ေမွာင္ေမွာင္မဲမဲ မသဲကြဲမုိ႔ ဆရာေတာ္မ်ား ေလ့လာရတာ မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနၾကသည္။ မနက္ျဖန္ ကႏၵီစြယ္ေတာ္ဖူးၿပီး အခ်ိန္ရရင္ ေနာက္တစ္ေခါက္ ျပန္လာမည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။

ထုိေၾကာင့္ ကႏၵီၿမိဳ႕သုိ႔ မနက္ျဖန္ စြယ္ေတာ္ဖူး ခ်ီတက္ရျပန္သည္။ ၄၅-မီနစ္ခန္႔ၾကာပီးေနာက္ ကႏၵီၿမိဳ႕ ျမန္မာေက်ာင္းသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ေလေတာ့သည္။ ဆရာေတာ္ကုိ ၀တ္ျပဳပီး ဆရာေတာ္စီစဥ္ထားေသာ ေနရာတုိ႔၌ အသီးသီးေနရာယူကာ ေရခ်ိဳးၾကသည္။ ဆရာေတာ္မ်ားလည္း အနားယူၾကသည္။ မနက္ျဖန္ စြယ္ေတာ္ဖူးမည္တည္း။

ဆက္လက္ေဖၚျပပါမည္.....

posted by dhammasami08

No comments:

Post a Comment

အားလုံးအတြက္ အဆင္ေျပပါေစ