Wednesday, October 20, 2010

ပညာရွိ ျဖစ္ခ်င္သည္


ပညာရွိ ျဖစ္ခ်င္သည္

I know that is I know nothing
    ၁၉-၁၀-၂၀၁၀- ရက္ေန႕က “ဦးေပၚဦးေလွ်ာက္ထုံး” အမည္ရွိ စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ ဖတ္လုိက္ရသည္။ “ဦးေပၚဦး”ဆုိသည္မွာ ေရွးဘုရင္မင္းမ်ားလက္ထက္က အထင္ကရ ပညာရွိအမတ္ၾကီးတစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း စာဖတ္သူမ်ား သိရွိၾကၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ၎စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ (၂၄၉)၌ မုိးတားစားအမတ္ၾကီးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဦးေပၚဦး၏ေလွ်ာက္ၾကားခ်က္သည္ မွတ္သားဖြယ္ရာျဖစ္သည္။
          တရံေသာအခါ ဘ၀ရွင္မင္းတရားၾကီးသည္ အမတ္ၾကီးဦးေပၚဦးအား မိန္႔ၾကားသည္မွာ “မင္းၾကီး.. မုိးတားစားအမတ္ၾကီးသည္ ပညာဂုဏ္ျဖင့္ လြန္စြာမာန္စြယ္ျပသည္-ဟု ထင္ေတာ္မူတယ္။”ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ထုိအခါ အမတ္ႀကီးဦးေပၚဦးက တင္ေလွ်ာက္သည္မွာ “ဘုန္းေတာ္ေၾကာင့္ ဘုရားကြ်န္၀န္ တင္ဦးအံ့၊ မုိးတားစား၌ ပညာတည္းဟူေသာ အၿမီးေပါက္ျခင္းသည္ ဥပမာဆုိေသာ္ ေခြးမ်ားမွာ ေပါက္ေသာအၿမီးႏွင့္တူ၏။ အျခားသူတုိ႔၌ ေပါက္ေသာ ပညာတည္းဟူေသာ အၿမီးမွာ ဆင္၊ ျမင္း၊ ျခေသၤ့စေသာ သတၱ၀ါတုိ႔၌ ေပါက္ေသာ အၿမီးႏွင့္တူ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း ဟူမူကား- ဆင္၊ ျမင္း စသည္တုိ႔၌ ေပါက္ေသာအၿမီးသည္ မွက္၊ ျခင္၊ ယင္တုိ႔ကုိလည္း ေျခာက္ရသည္။ မိမိတုိ႔၏အဂါၤစပ္ကုိလည္း ဖုံးလႊမ္းရသည္။
          ေခြး၌ေပါက္ေသာ အၿမီးမွာ မွတ္၊ ျခင္၊ ယင္စသည္တုိ႔ကုိလည္း မေျခာက္ရ၊ မိမိအဂၤါစပ္ကုိလည္း မဖုံးလႊမ္းရ၍ မလုံဘဲ ရွိေခ်သည္။
          ထုိ႔အတူ မုိးတားစားသည္ ပညာျဖင့္ လုံေလာက္သူမွန္ပါလ်က္ မိမိအရွက္ကုိလည္း မဖုံးလႊမ္း၊ သူတစ္ထူးတုိ႔မွ လာလတၱံ႕ေသာ အေရးကိုလည္း ကာကြယ္တာဆီးျခင္းကုိ မျပဳႏုိင္သည့္အျပင္ ေခြး၏အၿမီးကဲ့သုိ႔ ပညာတည္းဟူေသာ မာန္ၿမီးကုိ တေထာင္ေထာင္ႏွင့္ ေနျခင္းသည္ ပညာရွိတုိ႔ ရယ္ဘြယ္ရာသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္းကုိ ရွိခုိးသံေတာ္ဦးတင္ပါသည္ဘုရား” ဟူ၍ တင္ေလွ်ာက္လ်င္ ဘ၀ရွင္မင္းတရားႀကီးႏွင့္ တကြေသာ မင္းပရိသတ္တုိ႔သည္ လြန္စြာရယ္ေမာၾကကုန္၏။
ဤသည္ကား စာအုပ္ပါစာသားအတုိင္း ေကာ္ပီေရးေပးလုိက္ပါသည္။ အထက္ပါ ဦးေပၚဦး၏ ေလွ်ာက္လဲခ်က္မ်ားသည္ ယခုေခတ္ပညာတတ္ဟု ဆုိသူမ်ား၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ မိမိမူရင္းနာမည္ေနာက္တြင္ B.A, M.A, Ph.D, လကၤာရ၊ ဘိ၀ံသ၊ ဓမၼာစရိယဘြဲ႕၊ ဒီဂရီအသီးသီး ခ်ိတ္ဆက္ထားသူမ်ား သတိထားဖြယ္ရာ၊ မွတ္သားဖြယ္ရာ အလြန္ပင္ေကာင္းေပသည္။
ပညာမာန-ပညာတည္းဟူေသာမာန္သည္ လူသားတုိ႔အား အလြန္းပင္ အႏၱရာယ္ေပးသည့္အျပင္ ထုိသူတုိ႔အတြက္ အလြန္လည္း ေၾကာက္စရာေကာင္းေပသည္။ ပညာရွိ လူမုိက္ႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရျခင္းသည္ ပစၥည္းဥစၥာ ပုိင္ဆုိင္မူမ်ားသာ ဆုံးရႈံးႏုိင္ၿပီး၊ ပညာမတတ္ လူမုိက္မ်ားႏွင့္ အကြ်မ္း၀င္သူမ်ားကား အသက္ပါဆုံးရႈံးျခင္းသုိ႔ ေရာက္ႏုိင္သည္။ သုိ႔ေသာ္ အထက္ပါ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ိဳးလုံးႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမည့္အစား ပညာတတ္ မာန္ဟုန္တက္ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ အကြ်မ္း၀င္ထားပါက ေတာ္ေပေသး၏။ ဆရာေတာ္တစ္ပါက ေျပာဖူးသည္။ “ေဟး..ေလာကမွာ ပညာတတ္မွကြ။ ပညာမတတ္ရင္ ဥစၥာရွိရမယ္ကြ။ သုိ႔မဟုတ္ အာဏာရွိရမယ္ကြ။” ဆုိလုိသည္မွာ အထက္ပါ သုံးမ်ိဳးထဲမွ တစ္ခုခုေတာ့ ရွိရမည္။
အာဏာဘယ္ေလာက္ပင္ ရွိရွိ ပညာတတ္ကုိ မွီခုိအားကုိးရေသးသည္။ ထုိ႔အျပင္ ဥစၥာမည္သုိ႔ပင္ ရွိပေစ ပညာနည္းပါးခဲ့လွ်င္ ပစၥည္းဥစၥာတုိ႔သည္ ၾကာျမင့္စြာ မတည္ၿမဲႏုိင္ေပ။ ပညာသည္ အခရာျဖစ္သည္။ ပညာသည္ ေပါင္းကူးေပးသည္။ အာဏာတည္ၿမဲေအာင္၊ ဥစၥာတုိးပြါးေအာင္ ပညာျဖင့္ ထိမ္းခ်ဳပ္ရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထင္ပါသည္ ပညာတတ္မ်ားဟာ အလြန္ေခါင္းမာသည္-ဟု ဆုိၾကသည္။ သုံးမ်ိဳးတြင္းမွ တစ္ပါးပါး ယြင္းခဲ့ေသာ္ ထိတ္တန္းမွာ မရပ္တည္ႏုိင္ေပ။
ထုိ႔ကဲသုိ႔ အလြန္ပင္ အေရးပါေသာေၾကာင့္ မည္သူမဆုိ ပညာရွာရေလသည္။ “ပညာေရႊအုိး လူမခုိး” ဟုပင္ ဆုိရုိးရွိသည္။ “ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္” “ပညာလုိ အုိသည္မရွိ” ပညာရွာ ပမာသူဖုန္းစား” စသည့္စသည္ ပညာရွာျခင္းႏွင့္စပ္လွ်ဥ္း၍ ဆုိရုိးစကား အမ်ားအျပားပင္ ရွိေပသည္။ ပညာကုိ ေရႊအုိးႏွင့္ တင္းစားသည္။ ထုိေၾကာင့္ ပညာသည္ ဥစၥာတစ္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိပညာတည္းဟူေသာ ဥစၥာကုိ လုယက္ခိုးယူ၍ မရ-ဟုဆုိသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိပညာ ခုိးယူမည့္သူကား ရွိေနသည္။ မည္သူနည္း။ မာန္မာနတရားပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ပညာရွိျဖစ္လွ်က္ မာနဟုန္ လွ်ံတက္က ရွက္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေပၚဦးက ဥပမာႏွင့္တကြ ေျပာခဲ့သည္။
မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကလည္း “ပိဋကတ္အစြယ္ေထာင္လွ်င္ အပါယ္ေဘာင္ ဆင္းရလိမ့္ေလး”ဟူ၍ ေဒြးခ်ိဳးႀကီးျဖင့္ ဆုံးမခဲ့သည္။ အစြယ္သည္ မာန္မာနတရားကုိ ဆုိလုိပါသည္။ ပိဋကတ္တတ္သည္။ ဘုရားအဆုံးအမမ်ား က်င့္သုံးသည္။ သုိ႔ေသာ္ ပညာမာန္ဟုတ္ ေတာက္ေနေသာ္ကား အဘယ္မွာ က်င့္သုံးေလသနည္း။ အဘယ္ကဲ့သုိ႔ ပိဋကတ္စာေပ တတ္ကြ်မ္းသနည္း။ စဥ္စားသင့္ေပသည္။ “စာမွာမတတ္၊ ကုိယ္မွာတတ္၊ ဂဟကုိက္တတ္သည္” ဟူေသာ အဆုိေလး ၾကားဖူးပါသည္။ ပညာမတတ္ဘဲ သညာသိျဖင့္ တတ္ေျမာက္ျခင္းကား တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိတရားမ်ား လြမ္းမုိးခံရၿပီး သူတစ္ပါး ေအာ့ႏွလုံးနာျခင္းကုိ ခံရတတ္သည္။ အဆံျပည့္ေသာ ဆန္စပါးသည္ ေအာက္သုိ႔ ညြတ္က်ေနသည္။ ထုိ႔အတူ ပညာတတ္၍ အႏွစ္ျပည့္ေသာ ပညာရွိသည္ မိမိကုိယ္ကုိယ္ ႏွိမ့္ခ်ၾကသည္။ ေရမျပည့္ေသာ အုိသည္ ေဘာင္ဘင္ခတ္ေလသည္။ ထုိ႔အတူ ပညာတတ္ေယာင္ကားသူတုိ႔သည္ မာန္အဟုတ္အစြမ္း ျပျခင္ၾကေလသည္။ ပိဋကတ္ေတာ္လာ ”အဓိမာန“သည္ တရားလုပ္ေနေသာ ေယာဂီမ်ားအတြက္ အလြန္ပင္ အႏၱရာယ္ေပးပါသည္။ အဓိမာနဟူသည္မွာ မိမိကုိယ္ကုိယ္အလြန္အကဲ အထင္ႀကီးျခင္းကုိ ဆုိပါသည္။ မိမိ၌ မဂ္၊ ဖုိလ္မရေသးဘဲ ရေနၿပီဟု အထင္ေရာက္တတ္သည္။ ထုိေၾကာင့္ တရားအားထုတ္ေသာ ေယာဂီသည္ အလြန္ရုိးသား၍ ႀကိဳးစားရန္ လုိအပ္ပါသည္။
မာနသည္ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္တြင္ အက်ဳံး၀င္ေပသည္။ မာနဟူသည္မွာ- မွတ္ထင္းျခင္း၊ အထင္ေရာက္ျခင္း၊ ခက္ထန္ျခင္း သေဘာရွိေပသည္။ မာနသည္ ႏႈိင္းယွဥ္တတ္သည္။ ခ်ိန္ခြင္သည္ အေလး၊ အေပါ့ ခ်ိန္ဆသကဲ့သုိ႔ မာနသည္ ဂုဏ္တု ဂုဏ္ၿပိဳင္တတ္သည္။ အဂၤုတၱရနိကာယ၊ ဆကၠနိပါတ၊ အရဟတၱ၀ဂၢ၊ အရဟတၱသုတ္၌ မာန (၆)မ်ိဳးကုိ ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူခဲ့သည္။ ၎တုိ႔မွာ (၁)မာန- ဇာတ္အနိမ့္၊ အျမင့္ခြဲျခားျခင္း၊ (၂) ၾသမာန- သူတစ္ပါးကုိ နိမ့္ခ်မွတ္ထင္ျခင္း၊ (၃)အတိမာန- မိမိကုိယ္ကုိ လြန္ကဲစြာအထင္ၾကီးျခင္း၊ (၄)အဓိမာန- မရသည္ကုိ ရေနသေယာင္ အထင္မွားျခင္း၊ (၅)ထမၻမာန- အျမစ္ေဒါသသေဘာပါေသာ ခက္ထန္ၾကမ္းၾကဳမ္ျခင္းႏွင့္ (၆)အတိနိပါတမာန- မိမိနိမ့္က်သည္ကုိ စိတ္အားငယ္ျခင္း တုိ႔ျဖစ္ၾကသည္။
ထုိမာနကုိ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ မပယ္သတ္ႏုိင္ေသးေပ။ အနာဂါမ္၊ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္မ်ားသာ ပယ္သတ္ႏုိင္ေပသည္။
မာနသည္ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေနျဖင့္ ထားသင့္ေသာ မာန၊ မထားသင့္ေသာ မာနဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳး ရွိေလသည္။ ထားသင့္ေသာမာနမွာ “ငါသည္ မေကာင္းမႈကုိ မလုပ္၊ ငါလုိ ပညာတတ္၊ သိကၡာရွိတဲ့သူ၊ အမိ်ဳးျမတ္သူက အဘယ္ေၾကာင့္ မေကာင္းတာလုပ္မည္နည္း” စေသာ မာနသည္ ထားသင့္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းဆန္ေသာမာန ျဖစ္သည္။ မထားသင့္ေသာမာနမွာ- “သူၾကင္မွ ကုိယ္ၾကင္မယ္၊ ဂ်င္းစိမ္းႏွင့္ မိႆလင္လုိပ၊ ဒုိ႔က သူမ်ားမုိးခါးေရေသာက္ေတာ့ ဘာလုပ္ေတာ့မလဲ လုိက္ေသာက္ရုံေပါ့”စေသာ စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးကား မထားသင့္ေသာမာနတရားမ်ား ျဖစ္ၾကေပသည္။ ပညာမာန္သည္ လူသားတုိ႔အား အလြန္ပင္ ဒုကၡေပးေလသည္။ ပညာရွိတုိ႔၏သေဘာမွာ မိမိပညာရွိေၾကာင္းကုိ မျပတတ္။ တီးမွ ျမည္ေသာ စည္ကဲ့သုိ႔ ျပႆနာေပၚလာမွ ပညာရွိေၾကာင္းကုိ သိေစသည္။ မိမိကုိယ္ကုိလည္း ပညာျဖင့္ တင့္တယ္ေစသည္။ သူတစ္ပါးတုိ႕၏ အခက္အခဲကုိလည္း ပညာျဖင့္ ေျဖရွင္းေပးႏုိင္၍ ေလာကတစ္ခြင္ သာယာေစသည္။
ပညာသည္ သုံးမ်ိဳးရွိေလသည္။ သုတမယပညာ၊ စိႏၱာမယပညာ၊  ႏွင့္ ဘာ၀နာမယပညာတုိ႔ ျဖစ္ၾကသည္။  ၾကားဖူးနား၀၊ ေလ့လာလုိက္စားသင္ၾကား တတ္ေျမာက္ထားေသာ အတတ္ပညာသည္ ပထမအဆင့္ သုတမယပညာ ျဖစ္ေလသည္။ သင္ၾကားသမွ်ေတြကုိ အဖန္ဖန္ၾကံစည္ေတြးေတာကာ သုံးသပ္သိရွိနားလည္ေသာ အတတ္ပညာသည္ ဒုတိယအဆင့္ စိႏၱာမယပညာ အဆင့္ျဖစ္ေလသည္။ ကုိယ္တုိင္လုံးလ ႀကိဳးကုတ္အားထုတ္၍ ရလာေသာအတြင္းသိျဖစ္၍ တတိယအဆင့္ အဆင့္ျမင့္ေသာ ပညာသည္ ဘာ၀နာမယပညာ ျဖစ္ပါသည္။ ေရွးပုိင္း သုတမယပညာႏွင့္ စိႏၱာမယပညာတုိ႔သည္ သညာသိျဖင့္ တတ္ေျမာက္ထားေသာေၾကာင့္ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် အထဲထဲ၀င္ မသိရွိေပ။ ကုိယ္ပုိင္မဟုတ္ေပ။ ဘာ၀နာမယပညာသည္သာ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် အားထုတ္ရ၍ အသိညာဏ္ထဲ မယြင္းမေဖါက္ သဘာ၀က်က် သိထားသျဖင့္ ကုိယ္ပုိင္ဆုိင္ေသာ ပညာအစစ္သာ ျဖစ္ေလသည္။ ထုိ႔ၾကာင့္ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် အသိညာဏ္တြင္ ထဲထဲ၀င္ မသိေသးသမွ် ပညာရွိမျဖစ္ႏုိင္ေပ။ ဘာ၀နာမယပညာကုိ ရရွိေအာင္ အားထုတ္ၿပီးလွ်င္ကား ပညာရွိအစစ္ ျဖစ္ေလေတာ့သည္။ မာန္မာနတည္းဟူေသာ အကုသုိလ္တရားမ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္စရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ေပ။ အကုသုိလ္အားလုံးကုိလည္း ပယ္သတ္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔လည္း ကုိယ္ပုိင္အသိျဖစ္ေအာင္ က်ိဳးစားအားထုတ္၍ ကုိယ္ပုိင္အသိမရေသးခင္မွာလည္း မိမိ၊ သူတစ္ပါး အက်ိဳးမ်ားေသာ ေနာက္ဆက္တြဲ ဘြဲ႕၊ ဒီဂရီမ်ား ပုိင္ဆုိင္ႏုိင္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆႏၵျပဳရင္း……………။

posted by dhammasami08

No comments:

Post a Comment

အားလုံးအတြက္ အဆင္ေျပပါေစ