Thursday, November 25, 2010

ကုိယ္ပုိင္ကာကြယ္ေရး


Made protect by yourself
အ႒ာနေမတံ, ဘိကၡေ၀, အန၀ကာေသာ, ယံ ပရူပကၠေမန တထာဂတံ ဇီ၀ိတာ ေ၀ါေရာေပယ်။ အႏုပကၠေမန, ဘိကၡေ၀, တထာဂတာ ပရိနိဗၺာယႏၱိ။

ကမၻာေပၚရွိ လူသားတုိင္းသည္ ဘာသာတစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုခုကုိေတာ့ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကစၿမဲ ျဖစ္ၾကသည္။ အဓိကထင္ရွားေသာ ဘာသာၾကီးေလးရပ္ ရွိေပသည္။ ၎တုိ႔မွာ လူဦးေရအမ်ားဆုံးမွ စေရတြက္လွ်င္ ၁။ ခရစ္ယန္ဘာသာ၊ ၂။ မြတ္ဆလင္ဘာသာ၊ ၃။ ဟိႏၵဴဘာသာႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာတုိ႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ဆုိင္ရာက်မ္းဂန္တုိ႔၏အဆုိအရ ဘာသာတရားတုိင္းသည္ သူဟာႏွင့္သူ ေကာင္းမြန္သန္႔ရွင္းၾကေလသည္။ ဘာသာ၀င္မ်ားက ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားကုိ ယုံၾကည္ၾကသကဲ့သုိ႔ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားကုိလည္း လုိက္နာက်င့္ၾကံၾကေလသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း အခုမ်က္ေမွာက္မွာေတာ့ ကနဦးတည္ေထာင္သူ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္သည္ မည္သည္ဘာသာတြင္းမွ မရွိေတာ့ေပ။ ကြယ္လြန္သြားၾကပီး ျဖစ္ၾကေလသည္။
ဘာသာတရားကုိ စတင္ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္း၏အစသည္ အေၾကာက္တရားပင္ ျဖစ္သည္။ အေၾကာက္တရားေၾကာင့္ အားကုိးရာ ရွာသည္။ အာရာမရုကၡေစတယ်ာနိ မႏုႆာ ဘယတဇၨိတာ- လူသားတုိ႔သည္ အေၾကာက္တရားလြမ္းမုိးခံရေသာေၾကာင့္ အာရာမ္၊ သစ္ပင္၊ ေတာေတာင္ႏွင့္ ေစတီတုိ႔အား ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကေလသည္-ဟု ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ေဟာျပေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ေရွးေခတ္က လူသားတုိ႔သည္ လွ်ပ္စီး၊ မုိးၾကိဳး၊ မုန္တုိင္းက်သည္ကုိ ေၾကာက္သည္။ မီးကုိ ေၾကာက္သည္။ စြန္ၾကီး၊ သစ္ပင္ၾကီး၊ ေတာၾကီး၊ ေတာင္ၾကီးမ်ားကုိ ေၾကာက္ရြဲ႕ၾကသည္။ ထုိအရာမ်ားကုိ ကုိးကြယ္ရာ အားကုိးရာအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကသည္။ အခုေခတ္လည္း အရပ္ေဒသအခ်ိဳ႕မွာ ကုိးကြယ္ပသ ပူေဇာ္ေနၾကတုန္းပင္ ျဖစ္သည္။
ဘုရားရွင္ပြင့္ေတာ္မမူခင္ အထက္ပါကုိးကြယ္မႈမ်ားအျပင္ ဟိႏၵဴဘာသာသည္ အိႏၵိယတစ္ခြင္ အျမစ္တြယ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ဘီစီ-၆ရာစုမွာ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ ျမတ္စြားဘုရားပြင့္ေတာ္မူ လာခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ခရစ္ယန္ဘာသာ၊ ထုိ႔ေနာက္မွ မြတ္ဆလင္ဘာသာ အစဥ္အတုိင္း ေပၚေပါက္လာၾကသည္။ (မွတ္ခ်က္။ ။ သမုိင္းကုိ တင္ျပမည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္မ်ား မထည့္ေတာ့ပါ။)
စာဖတ္သူမ်ား နည္းနည္းေတာ့ မ်က္စိလည္သြားမည္ ထင္ပါသည္။ ဘာကုိ တင္ျပခ်င္တာလဲ… စဥ္းစားေနေတာ့မည္။
မွန္ေပသည္။ ဘာသာေရးေခါင္ေဆာင္မရွိေတာ့သည္က တစ္ေၾကာင္း၊ ႏွစ္ေတြၾကာလသည္က တစ္ေၾကာင္း ထုိအေၾကာင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ဘာသာတရားတစ္ခု၏ မွန္ကန္မွ်တျခင္းကုိ ဘယ္လုိေပတံျဖင့္ တုိင္းတာၾကမည္နည္း။ စဥ္းစားေပးၾကပါ။ မည္သည့္ စံႏႈံးျဖင့္တုိင္းတုိင္း အဓိကမွာ ကုိယ္တုိင္သုေတသနလုပ္ၾကည့္ဖုိ႔ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ဘာသာတရားကုိ စတင္တည္ေထာင္သူမရွိ၍ ဒီဘာသာတရားကုိ တုိင္းတာဖုိ႔က ၎ကုိယ္တုိင္ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားသည္ ေဒါက္တုိင္၊ ခ်ိန္ခြင္၊ မွန္ ျဖစ္ေလသည္။
ျမတ္စြားဘုရားေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားေတာ္မ်ားကုိ အဘိဓမၼာသဂၤဟက်မ္းလာအတုိင္း ခြဲျခမ္းၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ေလာကီတရားႏွင့္ ေလာကုတၱရာတရားဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္ေလသည္။ ေလာကီတရားဟူသည္မွာ တရားထူးကုိ မရေသးသူ၊ ထုိသူတုိ႔အတြက္ တရားထူးရရွိရန္ ေဟာေဖာ္ညြန္ျပ ဆုိဆုံးမထားခဲ့ေသာ ေဒသနာေတာ္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ပုထုဇဥ္ႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ သဘာ၀ျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ေဒသနာစဥ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ေလာကုတၱရာတရားဟူသည္မွာ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ေဒသနာစဥ္အားျဖင့္ သက္ဆုိင္ေသာ္လည္း သဘာ၀ျဖစ္စဥ္အားျဖင့္ သာလြန္ျမင့္ျမတ္ေသာေၾကာင့္ အရိယာပုဂၢိဳလ္တုိ႔ႏွင့္သာ သက္ဆုိေသာ သဘာ၀ျဖစ္စဥ္မ်ား ျဖစ္ၾကေလသည္။
ထုိထုပုဇဥ္ပုဂၢိဳတုိ႔သည္ ေလာကီေဘာင္ထဲတြင္ေနထုိင္ၿပီး ကိစၥအ၀၀ကုိ ေဆာင္ရြက္ရတတ္ေလသည္။ ထုိအခါ အေၾကာက္တရားသည္ မသိမသာ၊ သိသိသာသာပင္ လြမ္းမုိးခံေနရတတ္ေပသည္။ ထုိအခါ လူသားတုိ႔သည္ အေၾကာက္ကင္းပီး ခ်မ္းသာစြာေနႏုိင္ရန္ အားကုိးရာတစ္ခုခုကုိ ဘာသိဘာသာ လက္ခံလုိက္ရတတ္သည္။
ဘာသိဘာသာလက္ခံထားေသာေၾကာင့္ ဘာသာဘာ၀ပဲ ေနၾကသည္။ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ စြဲစြဲလန္းလန္း သက္၀င္ယုံၾကည္မႈ မရွိေပ။ ဤကဲ့သုိ႔ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ေလသနည္း ဟူေသာ္…. အက်ိဳးတရားကုိ မခံစားရေသးေၾကာင့္ဟု ေယဘုယ်ဆုိရေပမည္။ အက်ိဳးခံစားရေလေအာင္း အေၾကာင္းတရားကုိေကာ လုပ္သလား။ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ စဥ္းစားခန္း ၀င္သင့္ပီတည္း။
ဘာကုိလုပ္ရင္ ဘာေတြျဖစ္မလဲ။ မသိေသာေၾကာင့္ မလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ကုိယ္တုိင္ ဘာသာတရား၏ စစ္မွန္ျခင္းကုိ တုိင္းတာဖုိ႔ဆုိရင္ ကုိယ္တုိင္ သုေတသနလုပ္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါသည္-ဟု အထက္မွာ တင္ျပခဲ့ျပီး ျဖစ္ေလသည္။ တရားထုိင္ခ်င္သူမ်ား တရားထုိင္ေပါ့။
ကဲ့.. လက္ေတြ႔သုေတသနလုပ္ရေအာင္ စာေရးသူက အေပၚဆုံးမွာ ဂါထာစုဏၰိယပါဠိေလး ေပးထားပါသည္။ ျပန္ၾကည့္လုိက္ပါအုံး။ ျမတ္စြာဘုရားႏုတ္ေတာ္ထြက္ တရားသားစစ္စစ္ျဖစ္ပါ၏။
အခါတစ္ပါး ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ေျခ အရိပ္အ၀ါသေကာင္းေသာ ေနရာ၀ယ္ ေခါက္တုံ႔ေခါက္ျပန္ စၾကံေလွ်ာက္ေတာ္မူေနသည္။ ထုိအခါ ေဒ၀ဒတၱ(ရဟန္း)သည္ ဘုရားရွင္ကုိ ေသေစရန္ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ထိပ္ကေန၍ ေက်ာက္တုံးၾကီးျဖင့္ လိွပ့္ခ်ကာ လုပ္ၾကံေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ ျမတ္စြားဘုရားေပၚသုိ႔ ေက်ာက္တုံးၾကီး မက်လာခဲ့ေပ။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ ေက်ာက္စြန္းၾကီးႏွစ္ခု ထြက္လာကာ ေက်ာက္တုံးၾကီးကုိ ကာကြယ္ေပးခဲ့ေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဒါေပမယ့္ ထုိႏွင့္ထိခုိက္မိကာ ပဲ့ထြက္လာေသာ ေက်ာက္စေက်ာက္နကေလးတစ္ခုသည္ ျမတ္စြာဘုရာ၏ေျခေတာ္အား လာထိခုိုက္သျဖင့္ ေျခေတာ္ ေသြးခ်ည္အုသြားခဲ့သည္။ ထုိအခါ ျမတ္စြဘုရားသည္ ေတာင္ေပၚေမွ်ာ္ၾကည့္ေတာ့ ေဒ၀ဒတ္ကုိ ေတြ႔သြားသည္။ ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားက.. (ေမာဃပုရိသ)အလကားေကာင္.. သင္သည္ ဘုရားရွင္အား ေသြးစိမ္းတည္ေစေသာ မေကာင္းမႈကုိ လုပ္လုိက္ပီ။ ငါ့ကုိ ေသေစျခင္ေသာ္လည္း ငါ မေသ.ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။ ထုိအေၾကာင္းကုိ ရဟန္းေတာ္မ်ား သိၾကေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားအား ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ပရိတ္ရြတ္သူရြတ္၊ ပတ္၀န္းက်င္ လွည့္လည္စၾကၤ႔ေလွ်ာက္ႏွင့္ ဆူညံေနေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရား ၾကားသိေတာ္မူ၍ အာနႏၵာမေထရ္အား ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ေခၚခုိင္းေတာ္မူသည္။

ရဟန္းေတာ္မ်ားေရာက္လာေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ.. အ႒ာနေမတံ, ဘိကၡေ၀, အန၀ကာေသာ, ယံ ပရူပကၠေမန တထာဂတံ ဇီ၀ိတာ ေ၀ါေရာေပယ်။ အႏုပကၠေမန, ဘိကၡေ၀, တထာဂတာ ပရိနိဗၺာယႏိၱ။ (ဧေတန သစၥ၀ေဇၨန တထာ ေမ ေဟာတု သဗၺဒါ)
အဓိပၸါယ္ကား… ခ်စ္သားရဟန္းတုိ႔ သူတစ္ပါးလုံးလပေယာဂျဖင့္ ဘုရားရွင္တုိ႔အား အသက္ဆုံးရႈံးရျခင္းမွာ ထုံးစံမရွိ၊ အခြင့္မရွိ၊ မျဖစ္ႏုိင္၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တု႔ိမည္သည္ သူတစ္ပါးလုံးလကင္း၍ ပရိနိဗၺာန္၀င္စံျမဲ ထုံးစံတည္း။ (ဤမွန္ကန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ငါ့အား အခ်ိန္ျပည့္ ဘုရာရွင္ကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ပါေစ) ဟူ၍ ျဖစ္၏။

အထက္ပါဘုရားစကားေတာ္ကုိ စာေရးသူသည္ စာသင္သားဘ၀ကပင္ အလြတ္က်က္ပီး အိပ္ရာ၀င္တုိင္း၊ ခရီးထြက္တုိင္း ရြက္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္ေလ့ ရွိပါသည္။ ညအိပ္ခရီးထြက္ရင္လည္း အိပ္ေပ်ာ္ေနရင္ မရြတ္မိမွာစုိး၍ လြယ္အိပ္မွာ ေဘာလ္ပင္ျဖင့္ ေရးထားေသးသည္။ ေၾကာက္တတ္လုိက္သည္မွာ လြန္ပါ၏။
အထက္ပါ ပါဠိကုိ မရြတ္တတ္လွ်င္ ေနေပ့ေစ၊ စာရြက္ေလးမွာ ေရးထား၍ ေဆာင္ထားရုံျဖင့္ ေလယာဥ္ပ်က္က်ေသာ္လည္း အသက္မေသဘဲ လြတ္ေျမာက္လာသူအေၾကာင္းကုိလည္း ဖတ္မွတ္ဖူးေပသည္။
ယခုေခတ္၀ယ္ အႏၱရာယ္အလြန္မ်ားလသည္။ ကာ၊ ရထား၊ ေလယာဥ္ပ်ံ၊ အေသခံဗုံးခြဲစသည္ျဖင့္ ေနရာမေရြး၊ အခ်ိန္မေရြး ေတြ႔ၾကံဳႏုိင္ေပသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း သမုဒၵရာ၊ ၀မ္းတစ္ထြာမုိ႔ မေၾကာက္အား မလန္႔အား ရုန္းကန္လႈပ္ရွား စီးပြားရွာရသည္။ သုိ႔ေသာ္ စုိးရိမ္ထိန္႔လန္႔မႈကား မေပ်ာက္သြားေပ။ မည္သုိ႔ဆုိပါေစ မိမိတုိ႔မွာ အားကုိးရာ၊ ကုိးကြယ္ရာ တစ္ခုခု (ဥပမာ-ရတနာသုံးပါစသည္) ရွိထားပါက စိတ္သက္သာရာ ျဖစ္ေနသည္။ ကာကြယ္ျခင္းသည္ ကုသျခင္းထက္ ထိေရာက္သည္-ဆုိသည့္အတုိင္း ၾကိဳတင္ကာကြယ္ထားမွ ေဘးၾကံဳလာေသာအခါ သက္သာရာ ရေပမည္။ မၾကံဳလာခဲ့ေသာ္… ဤသုိ႔ကား ကံေသကံမ မေျပာႏုိင္ေပ။ လုပ္သမွ်ေတာ့ ကုသုိလ္ရေနေပသည္။ ကုသုိလ္မ်ားမ်ားထုံလာခဲ့လွ်င္ စြမ္းအင္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားသည္။
ထုိေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ားအား ကြ်ႏု္ပ္ေပးလုိေသာ မစ္ေဆ့စ္မွာ.. ဘုရားရွင္၏တရားေတာ္မ်ား အားလုံးအစြမ္းထက္တာခ်ည္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကုိယ္ႏွင့္သဟဇာတ လုိက္ဖက္ေသာ က်င့္၀တ္တစ္ခုခုကုိေတာ့ လက္လြတ္မခံဘဲ က်င့္သုံးသင့္ပါေၾကာင္း..။

နိဗၺာန္မရခင္စပ္ၾကား ေဘးအႏၱရာယ္ကင္း၍ လုိရာပန္းတုိင္ ေရာက္ႏုိင္ၾကပါေစ။


posted by dhammasami08

No comments:

Post a Comment

အားလုံးအတြက္ အဆင္ေျပပါေစ